Holcim Polska S.A. – rearanżacja biura i przedłużenie umowy najmu [CASE STUDY]
Lokalizacja biura: Warszawa, West Station II
Wielkość biura: 1 400 m2
Liczba pracowników: 110
CELE PROJEKTU
1. Przedłużenie umowy najmu powierzchni w kompleksie biurowym West Station II,
2. konsolidacja funkcji dwóch biur – przeniesienie pracowników z mniejszego biura do obecnego (1 400 m2),
3. rearanżacja przestrzeni w oparciu o przygotowaną strategię miejsca pracy.
ZAKRES WSPARCIA
1. Reprezentacja najemcy w transakcji przedłużenia najmu i negocjacje – Savills,
2. przygotowanie strategii miejsca pracy w oparciu o przeprowadzone badania środowiska pracy – Workplace Team,
3. projekt rearanżacji, doradztwo architektoniczne i nadzór autorski – Hejduk Architekci,
4. badanie ewaluacyjne – Workplace Team.
Strategia miejsca pracy – na dobry start!
- zbadanie potrzeb poszczególnych zespołów i dobór rozwiązań przestrzennych,
- strategiczne usytuowanie zespołów w oparciu o współpracę i styl pracy (strefy głośne i ciche),
- stworzenie stref wspierających oraz gabinetów dla dyrektorów.
Za pomocą różnych metod badawczych zbadaliśmy i określiliśmy między innymi:
- ogólne cele i założenia projektu,
- wizję i kierunek zmian,
- rolę biura,
- specyfikę pracy i potrzeby biurowe poszczególnych działów oraz kadry zarządzającej,
- specyfikę współpracy i powiązania pomiędzy działami,
- bufor rozwojowy w kierunku stworzenia elastycznego miejsca pracy.
Przeprowadzone badania workplace oraz przygotowana na ich podstawie strategia miejsca pracy pozwoliły nam na przygotowanie adekwatnej koncepcji zmian. Rearanżacja uwzględniła strategiczne usytuowanie zespołów, zaplanowanie dodatkowych stref wspierających pracę oraz gabinetów dla dyrektorów, w oparciu o potrzeby i styl pracy.
Badanie i raport strategii miejsca pracy były bardzo pomocne, bo scaliły wszystkie potrzeby, które pojawiały się u nas przez ostatnie 5 lat. Do dziś się posiłkujemy wynikami.
Ważnym w tym projekcie był odpowiedni dobór rozwiązań oraz koordynacja prac budowlanych przy ciągłej pracy pracowników w remontowanym biurze. W oparciu o naszą wiedzę, doświadczenie i elastyczność udało się nam tego dokonać z powodzeniem.
Udana realizacja
Tabela 1. Liczbowe porównanie wybranych elementów i pomieszczeń w biurze Lafarge przed i po zmianach.
Wsparcie na medal!
Nie wyobrażam sobie prowadzić tego procesu bez profesjonalnego wsparcia, jakie otrzymaliśmy. To nie był łatwy projekt jednakże niezwykle ciekawy. Najtrudniejsze zadanie, jakie realizowaliśmy, to koordynacja prac budowlanych przy funkcjonującym biurze. Badanie pokazało nam, jak możemy to przeprowadzić bez zakłócania jego normalnej pracy.
Zrealizowaliśmy cel tego projektu nie w 100, ale w 120%.
